צרו קשר

    הריני לאשר קבלת דיוור, עדכונים על השקעות פוטנציאליות ופרסומי מחלקת המחקר של פרופימקס










    או התקשרו:
    09-7774440

    חושבים על השקעות נדל"ן בחו"ל?

    הנה שלושה דברים שחשוב שתדעו


    03.03.2020

    השקעות נדל"ן בחו"ל יכולות להניב תשואה גבוהה – אבל גם לאכזב ואפילו לגרום הפסד. כדי לדעת איך להימנע מהתרחיש השני, דיברנו עם ארתור פריי, מחברת ההשקעות האמריקאית SSI

     

    השקעות נדל"ן בחו"ל יכולות להיות עניין מתגמל ורווחי, אך ללא ספק, מדובר בתחום שאינו פשוט, וחשוב להקדיש תשומת לב רבה ללימוד והיכרות עם יעדי ההשקעה. בנוסף, מי שהשקיע בנדל"ן בחו"ל חייב להישאר עם האצבע על הדופק, ולעקוב כל הזמן מקרוב אחרי מגמות שונות, בין אם כלכליות ובין אם גיאו-פוליטיות, כדי להבין את הכיוון שאליו פונה השוק ומה עתיד לקרות למחירי הנכסים.

    לאירועים גיאו-פוליטיים, מתברר, חשיבות גדולה מאוד בשוק ההון, וגם בשוק הנדל"ן. לדברי ארתור פריי, נשיא חברת ההשקעות האמריקאית (Spaulding & Slye Investments (SSI, "הסיכון המרכזי לכלכלת ארה"ב, נכון להיום, הוא סיכון גיאו-פוליטי, בעוד הנתונים הכלכליים מעידים על יציבות. עם זאת, גורם פיננסי שחשוב לעקוב אחריו הוא שער הריבית הנמוך – כשאנחנו לא צופים עלייה שלו בעתיד הקרוב".

     

    גם במחזור כלכלי ארוך, ההשקעה בנדל"ן בחו"ל לא מיצתה את עצמה

     

    החברה שבראשה עומד פריי פועלת בשוק הנדל"ן האמריקאי זה יותר מ-60 שנה, ובפורטפוליו שלה ניתן למצוא נכסים בהיקף של כ-12 מיליארד דולר. הוותק והניסיון הם אלה שהביאו את פרופימקס, המתמחה בהשקעות אלטרנטיביות ובהשקעות נדל"ן בחו"ל, להפוך את SSI לאחת השותפות העסקיות שלה, כאשר משקיעים כשירים מקבלים אפשרות להשתתף בהזדמנויות ההשקעה בנדל"ן בחו"ל שמאתרת SSI.

    בפרופימקס מעריכים כי גם כעת, כשהמחזור הכלכלי בארה"ב הוא הארוך ביותר אי פעם, ונכסים רבים נמצאים במחירי שיא – ניתן למצוא הזדמנויות השקעה מעניינות בחו"ל. כך סבור גם פריי, שמסביר כי "ברגע שמוודאים שההשקעה עומדת בעקרונות היסוד – מיקום מצוין, בסיס חזק ומרחב פעולה – אין צורך לחשוש. גם אם תהיה טלטלה בשוק, נכסים טובים בניהול חכם יוכלו להתאושש".

     

    כמה רעיונות להשקעות נדל"ן בחו"ל

     

    פריי מעלה על הפרק כמה הזדמנויות מעניינות להשקעה בנדל"ן בחו"ל – בדגש על ארה"ב. "אחד הסקטורים האטרקטיביים הוא של מקבצי דיור להשכרה, או מולטי פמילי. זה סקטור שכבר כיום משגשג, ויש רבים שמשקיעים בו – מה שעלול לגרום למשקיעים לקחת סיכון גבוה יותר, בשביל תשואה נמוכה יותר – ולכן חשוב להשקיע בו בחוכמה.

    חושבים על השקעות נדלן בחול? ארתור פריי מייעץ
    ארתור פריי, נשיא SSI


    "סקטור מעניין אחר הוא של הנדל"ן התעשייתי, כמו מרכזים לוגיסטיים ושטחי תעשייה, בדגש על אלה הקרובים ללב העיר, ומהם ניתן לבצע שילוח של מוצרים וסחורה ישירות לביתו של הצרכן", מוסיף פריי.

    "בהשקעות שלנו, אנחנו מתמקדים באזורים בעלי מאפיינים מסוימים – שמבטיחים אוכלוסייה חזקה שמתפרנסת היטב, ומסוגלת לעמוד בתשלומי שכר הדירה", הוא אומר. "בין האזורים המבוקשים ביותר ניתן למצוא את וושינגטון הבירה, אוסטין שבטקסס, דנוור, מיניאפוליס ועוד".

    עבור מי ששוקל השקעה בנדל"ן בחו"ל, מספק פריי טיפ חשוב להצלחה. "בעסקת נדל"ן, הדברים שהכי חשוב לבדוק הם מיקום, מחיר וגמישות בהתאם לתנאי השוק. עסקה שמשלבת את כל אלה, או לפחות שניים מהם, היא בעלת פוטנציאל גבוה יותר להצלחה. גם אם המיקום מעולה, או המחיר מושך – חשוב לא להסתנוור, ולבדוק את שאר האלמנטים", הוא מסכם.