צרו קשר

    הריני לאשר קבלת דיוור, עדכונים על השקעות פוטנציאליות ופרסומי מחלקת המחקר של פרופימקס










    או התקשרו:
    09-7774440

    נכסים להשקעה בעולם: כך עושים זאת נכון

    20.11.19

    בהשקעות נדל"ן בחו"ל, חשוב למצוא שותפים עם ניסיון נרחב שמכירים היטב את שוק היעד, ולשמור על גיוון ופיזור בפורטפוליו

    בכל השקעה, לצד האפשרות להצליח, טמון גם גרעין של סיכון, ולכן, משקיעים שצופים פני עתיד מקפידים לנקוט אמצעים הגנתיים מפני הפסד. הדרך העיקרית לעשות זאת היא פיזור השקעות – אסטרטגיה שאף מעלה את פוטנציאל הרווח.

    אחד האפיקים הבולטים שמאפשרים לנו לפזר השקעות הוא השקעה בנדל"ן בחו"ל – אך כמשקיעים המתגוררים בישראל, קשה מאוד לאתר הזדמנויות ונכסים במחירים טובים במדינות זרות. כך, עולה הצורך לבצע השקעות אלה באמצעות גורמים עתירי ניסיון וידע בשוק המטרה – אך גם כאלה שכבר הוכיחו כי בראש מעייניהם נמצאת טובת המשקיעים.

    לפרוץ את חומת הדיסקרטיות

    "מי שיודע על נכסים להשקעה אטרקטיבית בשוק מסוים הם בעיקר אנשים שפועלים בו שנים רבות – ומכירים היטב את השחקנים והנכסים בו. למי שבא מבחוץ, כמעט בלתי אפשרי לקבל מידע על העסקאות הללו, שלרוב נעשות באופן דיסקרטי מאוד", אומר איציק גדרון, יו"ר ועדת ההשקעות של פרופימקס וממשקיעיה הוותיקים של החברה, העוסק בהשקעות נדל"ן בחו"ל כבר יותר משני עשורים.

    "מגבלה נוספת על משקיעים מהחוץ היא העובדה שלא פעם, כדי לזכות בנכס במחיר הוגן, יש להשלים את ההשקעה במהירות, תוך גיוס הון רב – אחרת, היא מתפספסת", אומר גדרון. "כלומר, צריך לקבל במהירות את ההחלטה אם להיכנס להשקעה או לא – ואין די זמן להתייעץ עם אנשי מקצוע או ללמוד לעומק את השוק. זה יכול להביא לכך שמשקיעים שאין להם את הניסיון המקומי והמקצועי עלולים להיכנס להשקעה גרועה בגלל הלחץ, או מפספסים הזדמנות טובה".

    על המגבלות ופערי הידע הללו ניתן להתגבר באמצעות השקעה עם קרן נדל"ן הפועלת מול שותפים מקומיים בעלי ניסיון והיכרות מעמיקה עם השוק.

    משקיעים בסקטורים מגוונים

    לאחר ארבע קרנות נדל"ן שהניבו למשקיעים שלהן תשואה יוצאת דופן, השיקה פרופימקס את קרן הנדל"ן החמישית שלה, המיועדת למשקיעים כשירים בלבד. כמו קודמותיה, גם קרן  CircleOne Vנשענת על אסטרטגיה הדוגלת בפיזור השקעות בכל ההיבטים, בסקטורים ואזורים גיאוגרפיים שונים, לצד שותפים אסטרטגיים מקומיים, שהוכיחו את עצמם בעבר כמי שסייעו להעלות את ערך ההשקעות עבור הלקוחות.

    "היתרון הגדול בהצטרפות לקרן הוא שכבר יש בה השקעות שבוצעו – כך שמי שמצטרף עכשיו לקרן, נהנה מפורטפוליו קיים", אומר גדרון. "בנוסף, היא מספקת גישה אקסקלוסיבית להשקעות שאושרו כבר בוועדת ההשקעות של פרופימקס, אך הקרן מקבלת זכות ראשונים עבורן". למעשה, קרנות נדל"ן מצליחות להשיג עבור המשקיעים שלהן עסקאות ייחודיות ויוצאות דופן בנכסים להשקעה בחו"ל.

    נכסים להשקעה - פרופימקס

    סינון השקעות קפדני

    במטרה להמחיש את זהות האינטרסים בין פרופימקס למשקיעים שלה, מקפידים גדרון ומנכ"ל פרופימקס, אלחנן רוזנהיים, כמו גם מספר חברי ועדת השקעות, להשקיע מכספם בקרנות – כך שהחלטות ההשקעה משפיעות על הכיס האישי שלהם. כשכבת הגנה נוספת עבור המשקיעים, כל השקעה נדרשת באישור ועדת ההשקעות של החברה – המורכבת ממומחים בתחומי פיננסים ומשפט. רק כשכל חברי הוועדה מסכימים לכך פה אחד, ההשקעה זוכה לאישור.

    בנוסף, ההשקעות המוצעות לפרופימקס הן כאלה שכבר עברו סינון מקצועי – בידי מנהלי ההשקעות המקומיים, שותפיה האסטרטגיים של פרופימקס. המשקיעים גם נהנים מקדימות בחלוקת הרווחים – כך שרק לאחר שהם מקבלים את חלקם (סכום ההשקעה והתשואה המועדפת הצפויה שנקבעה מראש, לכל שנה), יקבלו מנהלי ההשקעות את דמי ההצלחה שלהם. כך, מנהלי ההשקעות לא נהנים מדמי ניהול גבוהים לאורך תקופה ארוכה, אלא מתומרצים להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבור לקוחותיהם.

    בשורה התחתונה, בבחירת נכסים להשקעה בחו"ל, חשוב לקחת בחשבון מספר פרמטרים ולבחון היטב את החברה באמצעותה אתם משקיעים.