צרו קשר

    הריני לאשר קבלת דיוור, עדכונים על השקעות פוטנציאליות ופרסומי מחלקת המחקר של פרופימקס










    או התקשרו:
    09-7774440

    משקיעים בקרן השקעות נדל"ן? זו הסיבה שחשוב לך להיחשף להשקעות גלובליות

    התנודתיות הנוכחית בשוק ההון גורמת גם לישראלים לגלות את ההזדמנות הגלומה בהשקעות אלטרנטיביות – פוטנציאל תשואה גבוה, עם סיכון נמוך יותר בהשוואה לשוק ההון

    27.2.2019

    השקעה בקרן השקעות נדל"ן מסוג פרייבט אקוויטי צוברת חשיבות בשנים האחרונות, כאשר שוק ההון יוצא מתקופה של צמיחה מתמדת, ועובר לעידן של עליות וירידות. ואולם, אם בחו"ל גופים מוסדיים מכירים בחשיבות השקעה זו, ומקצים לה 10% עד 30% מהפורטפוליו שלהם, המספרים נמוכים בהרבה.

    עם זאת, נראה שהתנודתיות הנוכחית בשוק ההון גורמת גם לישראלים לגלות לאט לאט את ההזדמנות הגלומה בהשקעות אלטרנטיביות – פוטנציאל תשואה גבוה, עם סיכון נמוך יותר בהשוואה לשוק ההון.

    עבור משקיעי הנדל"ן המעוניינים ליישם את ההמלצות המעודכנות ביותר, הנה פרמטרים חשובים שריכזו במחלקת ההשקעות והמחקר של פרופימקס, בעלת ניסיון של יותר מ-20 שנה בהשקעות נדל"ן בחו"ל, השקעות אלטרנטיביות ואנרגיה מתחדשת זה יותר מ-20 שנה, המשרתת משקיעים מוסדיים ופרטיים עתירי הון.

    1. לא תמיד חייבים לסגור עסקה

    ישנן חברות שכדי להמשיך להתקיים, חייבות לבצע עסקאות באופן שוטף – גם אם מדובר בעסקאות טובות פחות עבורן ועבור לקוחותיהן. לכן, העדיפו חברות שיודעות לדחות עסקאות לא משתלמות, ולזהות את אלה שכן משתלמות. סלקטיביות ושקיפות, לצד מחויבות ללקוחות לאורך זמן, הם מפתחות קריטיים בניהול השקעות.

    מסיבה זו, בפרופימקס מקפידים על כך שרק לאחר שהמשקיעים מקבלים חזרה את ההשקעה שלהם, וכן את התשואה שנקבעה מראש – תתחיל גם החברה לקבל רווחים. הסטנדרט הזה מבטיח שהאינטרס של החברה ושל המשקיעים יהיה זהה, לכל אורך ההשקעה: הגנה על כספי המשקיעים.

    2. גידור סיכונים באמצעות פיזור

    בפרופימקס מדגישים את החשיבות של פיזור ההשקעות בסקטורים ובאזורים גיאוגרפיים שונים, באמצעות קרן מתמחה – על מנת לשמור על גידור סיכונים. ברוח זו, יוצאת כעת לשוק קרן הבית החמישית של פרופימקס, קרן CircleOne V, המיועדת למשקיעים כשירים בלבד, וצפויה להמשיך את דרכן של הקרנות הקודמות – שהצליחו להניב תשואה נאה למשקיעים.

    תוך הקפדה על עיקרון הפיזור של פרופימקס, גם בקרן השקעות זו – שעד כה סגרה 16 עסקאות – קיים גיוון: 70% מהיקף ההון מושקע בארה"ב והשאר באירופה, עם חשיפה ממוצעת של כ-20% עבור כל סקטור, ותוך התמקדות בערים ובמדינות המציגות צמיחה חזקה.

    3. לא חייבים להשקיע בשווקים הראשיים

    משקיעים לא מעטים מעדיפים להשקיע תמיד בשווקים הראשיים. בפרופימקס מעריכים כי נכון לעכשיו, שווקים אלה מתומחרים גבוה מדי – ולכן עדיף להשקיע בשווקים המשניים, כל עוד הם מציגים סימני צמיחה משמעותיים, שיבטיחו תשואה.

    4. העדיפו הוספת ערך שוטפת על פני רווח במכירה

    עולם ההשקעות, כאמור, השתנה מאוד בשנים האחרונות. היבט משמעותי של השינוי הזה נוגע לאירוע המרכזי שמניב רווח למשקיעים. בעבר, היתה זו מכירת הנכס שממנה נגזר רוב הרווח. אך כיום, עדיף להתמקד בהשקעות שערכן עולה באופן שוטף. 80% מהעסקאות בקרן ההשקעות החדשה של פרופימקס מקפידות על השקעה בחלוקות שוטפות.

    המסקנה: העדיפו שותפים מנוסים

    התקופה הנוכחית, כאמור, אינה פשוטה למשקיעים – הן בשוק ההון והן בנדל"ן. לכן, כדאי לצאת לדרך עם שותפים שאתם סומכים עליהם, כאלה שאמנם מחזיקים ברקורד מוכח של ניסיון והצלחות – אך גם לא ינסו "למכור לכם סיפורים" על תשואות מופרכות, שלא ניתן להשיג בפועל.

    חשוב לבחור במנהלי השקעות המנוסים גם בתקופות קשות בשוק ההון, ושומרים על פיזור בתיק כחלק מאסטרטגיה כוללת ומנומקת. מנהלים אלה צופים את ההתרחשויות בשוק ונערכים לקראתן – במקום רק להגיב להן לאחר שהן מתרחשות. כך, יעלו סיכויי ההצלחה של תיק ההשקעות שלכם.