צרו קשר

    הריני לאשר קבלת דיוור, עדכונים על השקעות פוטנציאליות ופרסומי מחלקת המחקר של פרופימקס










    או התקשרו:
    09-7774440

    נדלן בארה"ב: רעיונות השקעה שיפתיעו אתכם

    19.11.19

    אצטדיוני ספורט שמושכים מיליוני צופים מדי שנה יכולים להפוך את האזור שסביבם לפנינה נדל"נית מבוקשת – ולהעלות את המחירים בהתאם.

    האמריקאים אוהבים מאוד ספורט – ובמיוחד, לצפות באירועים הגדולים של השנה בענפים כמו כדורסל, פוטבול ובייסבול. האירועים הללו מושכים מיליוני צופים בטלוויזיה, ועוד עשרות אלפים מגיעים לצפות בהם באצטדיון עצמו – להרגיש את הרוח הקרירה, לשמוע את השריקה של השופטים מקרוב, ולהריע יחד לשחקנים האהובים.

    צפייה בספורט היא תחביב יקר, שכרוך בלא מעט הוצאות. הצופים בטלוויזיה משלמים לערוצי הספורט על הזכות לצפות במשחקים, ואחרים רוכשים כרטיסים לאצטדיון במחירים שיכולים להגיע לאלפי דולרים עבור השורה הראשונה.

    לכל אלה ניתן להוסיף מוצרים נלווים שעליהם מוטבע סמל הקבוצה המועדפת – מחולצות ונעליים ועד כובעים וצעיפים. כך לדוגמה, באצטדיון קבוצת הפוטבול של שיקגו, השיקגו בירס, מכירות המזון והמשקאות בלבד, ללא כרטיסי כניסה, מניבות כמיליון דולר בכל משחק.  

    גם עבור המפרסמים, ובהם מותגים גדולים של מזון, משקאות, ביגוד ועוד, משחקי השיא במהלך השנה הם יקרים מאוד – והם משקיעים מיליוני דולרים בפרסומות בזמן המשחק, במטרה להגיע לקהל יעד של מיליונים.

    קבוצת ספורט מקצועני המדורגת במקומות הגבוהים ומושכת קהל אוהדים היא בעלת כוח כלכלי גדול, ולא פעם, משנה את פני העיר שבה היא פועלת. בארה"ב ובקנדה, הרוב המכריע של קבוצות הספורט הללו, בליגות הבייסבול, ההוקי, הפוטבול, הכדורסל והכדורגל, משחקות באצטדיונים מודרניים – משופצים או חדשים לחלוטין – ועוד אצטדיונים חדשים הולכים ונבנים.

    כיום, האצטדיונים כבר לא מורחקים לשולי העיר או נבנים לצדי הדרכים, אלא מקבלים מקום של כבוד במרכז מתוך הכרה בכך שהם מהווים גורם אטרקטיבי שמושך קהל רב, ויכול לשמש כלבו של מתחם מגורים, מסחר ובילויים. אלו משפיעים גם על מחירי הנדל"ן בארה"ב ומספקים רעיונות להשקעות נדל"ן מעניינות.

    אזור האיצטדיון - פנינה נדל"נית מבוקשת
    אזור האיצטדיון – פנינה נדל"נית מבוקשת

     

    המחירים באזור האצטדיון עלו ב-40%

    כך למשל, סמוך ללוס אנג'לס נבנה אצטדיון חדש עבור קבוצות הפוטבול של העיר – הראמס והצ'רג'רס. המיקום שנבחר הוא העיר אינגלווד, שעד לאחרונה הייתה ידועה במוניטין מפוקפקים למדי. ואולם, היזמים הפרטיים הבונים את האצטדיון המרשים בן ה-70,000 מקומות – בתקציב של 4.9 מיליארד דולר – ביקשו להשתמש באצטדיון כמוקד של אזור עירוני חדש, "הוליווד פארק", שיכיל 2,500 דירות, חנויות וגם מלון יוקרה וקזינו.

    נראה שהחזון הזה הולך ומתממש – שכן מאז שהחלה בניית הפרויקט ב-2016, מחירי הבתים באזור האצטדיון החדש טיפסו בקרוב ל-40%, וגם דמי השכירות עלו – ביותר מ-10%. כעת, כשהאזור נהפך לאטרקטיבי יותר, צפויים לקום בו פרויקטי נדל"ן נוספים, בשווי של 15 עד 20 מיליארד דולר. כל אלה יהפכו את אזור האצטדיון לחי ותוסס כל השנה – ולא רק בעונת המשחקים.

    עיר השינה מתעוררת

    בדוגמה אחרת, דווקא אצטדיון ישן שעובר שיפוץ מצליח להפיח רוח חיים באזור שסביבו. זהו האצטדיון של הקרדינלס, קבוצת הבייסבול של סנט לואיס, שבימים אלה נתון בעיצומו של תהליך שיפוץ, הרחבה ופיתוח, בתקציב של 260 מיליון דולר. סביב האצטדיון נבנים בניין משרדים יוקרתי, גורד שחקים ומלון יוקרה; וכן אזור ובו מתחם קניות, בילויים ומזון.

    האצטדיון החדש והמתחם שסביבו צפויים להניב לעיר לא מעט פירות – כמו תוספת של 1,700 משרות קבועות, וכן כספי מס שייגבו מהקבלנים הבונים את המתחם, וכן הקונים והשוכרים בו. כל אלה מעניקים לעיר תנופה של צמיחה והתחדשות.

    לתהליך זה יש גם דוגמאות ותיקות יותר – כמו למשל אינדיאנפוליס, שבמדינת אינדיאנה. ב-1984, קבוצת הפוטבול "הקולטס" החליטה לעבור לעיר וכך הפכה מקום מנומנם ונטול מסעדות ואזורי בילוי ותעסוקה, לעיר שמושכת זרם יציב של מהגרים משאר חלקי ארה"ב, ונהנית כיום ממאות חנויות ומסעדות, לצד אזורי בילוי ותרבות.

    מתחיית האצטדיונים ניתן ללמוד שיעור חשוב – כיצד אירועי ספורט של קבוצות פופולריות ומובילות יכולים להשפיע לא רק על שיעורי צפייה בטלוויזיה, אלא גם על מחירי נדל"ן בארה"ב באזורים שלמים, וכיצד אצטדיון חדש או משופץ, יכול להחיות אזור שומם ואף מפוקפק. זה המקום שלנו כמשקיעים לחקור את האזור בעזרת שותפים מקומיים ולבצע השקעות נדל"ן בצורה יצירתית וחכמה.