צרו קשר

    הריני לאשר קבלת דיוור, עדכונים על השקעות פוטנציאליות ופרסומי מחלקת המחקר של פרופימקס










    או התקשרו:
    09-7774440

    Taurus בונה בטקסס בתים חסכוניים באנרגיה - בסיוע Google & Bosch

    TheMarker Labels הערוץ להשקעות נדל"ן בשיתוף פרופימקס

    אלפי בתים חסכוניים באנרגיה ייבנו בשנה הקרובה במיזם ייחודי באוסטין, טקסס תוך שילוב טכנולוגיות גיאו-תרמיות ומערכות Nest. לא רק לעשירים

    Green city and sustainable architecture
    Dreamstime

    ב-Taurus  מאמינים כי הצליחו לשנות מציאות זו ולהנגיש את הבתים גם למעמד הביניים. ב-Whisper Valley, לא הרחק מאוסטין, טקסס, יימסרו בעוד מספר חודשים 237 הבתים הראשונים בפרויקט ענק שמקימה יזמית הנדל"ן טאורוס   (Taurus Investment Holdings)בשיתוף עם פרופימקס הישראלית. לצד מאות אלפי מ"ר של שטחים מסחריים ייבנו בפרויקט סך הכול 7,500 בתים פרטיים ומקבצי דיור להשכרה (Multifamily),  שכולם ייבנו כבתים בני-קיימא, כלומר בחישוב שנתי לא יצרכו אנרגיה ממקורות חיצוניים ויהיו מאוזנים לחלוטין מבחינת פליטת פחמן דו חמצני. כל בית בפרויקט יקבל אישור רשמי על היותו בית מאופס אנרגטית, ובכך למעשה תקים החברה את  אחת הקהילות הראשונות בארה"ב שתקבל אישור זה בצורה גורפת. כך מדווח עיתון Green Builder האמריקאי במהדורת ספטמבר-אוקטובר.

    לא ניתן להשיג יעד זה ללא שימוש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר. אחת מהן היא מערכת גיאותרמית מתוצרת חברת בוש, שתותקן בכל בית. מערכות גיאותרמיות מזרימות מים לאדמה, ונעזרות בחום הקבוע (והנמוך) של האדמה כדי לשמור את הטמפרטורה בבתים קבועה, וזאת ללא בזבוז אנרגיה. עבור הצרכנים חסכוני יותר לקרר או לחמם את הבית כאשר הטמפרטורה הבסיסית שלו קרובה לטמפרטורה בה אנו מרגישים נוח. בונוס נוסף הוא שהמערכת מייתרת את הצורך בהתקנת מנועי מזגנים רועשים על הגג.

    תנאי להצלחה היה קביעת תג מחיר סביר עבור קהל רוכשי הבתים, במיוחד זוגות צעירים. לצורך כך טאורוס פיתחה גישה ייחודית שמאפשרת הנגשת המערכות השונות לקבלנים, כדי שהתקנתן לא תייקר את הבנייה. כך  למשל, תכננה טאורוס מערכת אספקת אנרגיה תרמית מרכזית, במקום מערכת נפרדת לכל בית: "במקום לבקש מחברת הבנייה להתקין כל מערכת בנפרד, יצרנו שדה גיאותרמי משותף שמשרת את כלל התושבים בצורה יעילה יותר", מצוטט בכתבה דאגלס גילילינד, נשיא טאורוס טקסס. המשמעות היא שכל בית יכלול משאבת חום, מערכת חימום מים והתקנים מתאימים למטבח. לכל הבתים מערכת פוטו-וולטאית על הגג או הכנה להתקנה של פאנלים שיאפשרו ליהנות מהתמריץ הכלכלי המשמעותי הקיים להתקנת מערכת כזו.

    אפליקציה עבור בית חכם
    Dreamstime

    בתים חכמים בעזרת גוגל

    כחלק מהרצון לספק את מכלול הצרכים הטכנולוגיים של הדיירים, כל הבתים יחוברו לאינטרנט מהיר ביותר באמצעות רשת הסיבים של גוגל, המספקים קצב הורדה או העלאה של 1 ג'יגה לשנייה.  בנוסף, התאורה, החימום וצריכת החשמל לתאורה בבתים אלו ינוהלו בצורה קפדנית בעזרת טכנולוגיה של חברת NEST, אותה רכשה גוגל, המתמחה בטכנולוגיית 'בית חכם'. היא תסייע לדיירים לחסוך בחשמל ואף תתריע על התפשטות עשן וגז בישול.

    סך הכול ייהנו הדיירים מבתים התומכים בסגנון חיים בריא יותר ופולטים פחות פחמן דו חמצני ביום יום. בנוסף מתכננת טאורוס מאות דונמים של אזורים פתוחים לרווחת התושבים הכוללים שבילים ופארקים, גן אורגני, לרבות פיתוחים שיאפשרו השבת מים להשקיה.

    תג המחיר של הבתים, כ- 200 אלף דולרים, והחיסכון האנרגטי האישי והסביבתי שהם יספקו צפויים לסמן את הדרך לעתיד הבנייה בארה"ב כולה. הטכנולוגיה בה נעשה שימוש צפויה להחליף בהדרגה את סגנון הבנייה הקיים  כך שבתים ייבנו במעטפת חסכונית יותר באנרגיה, תוך שילוב מוצרים ומערכות לחיסכון בחשמל ובמים שיוצרים אקלים פנימי נוח לדיירים. מגמה זו מובלת על ידי צרכנים המודאגים מהשפעתם האישית על התחממות כדור הארץ, כמו גם מהשפעת בתיהם, ומקבלת רוח גבית מהיזמים ומהיצרנים שפועלים להציע חומרים ודרכי התקנה טובים וחסכוניים יותר. אלו מגובים במדיניות ממשלתית המעודדת את התעשייה כולה לאמץ קודי בנייה מחמירים יותר.

    הפרויקט של טאורוס מאפשר להפנים כי ניתן וכדאי להפוך את המערכות השונות לזולות ונגישות יותר גם לרוכש הבתים הממוצע כבר כיום. המשמעות היא שבתים בעלי ביצועים חסכוניים באנרגיה שנחשבו עד כה לחיזיון נדיר יהפכו נפוצים בהרבה.